Εν Αθήναις, 27 Φεβρουαρίου 2020
Αρ. Πρωτ: 356

ΕΓΚΎΚΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ κκ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ

Τέκνα μου αγαπητά και πεφιλημένα, διανύοντας την Αγία και  Μεγάλη Τεσσαρακοστή θα ήθελα να θίξω τρία φλέγοντα θέματα που με απασχολούν:
Όπως πάντοτε σας μιλώ με ειλικρίνεια και αγάπη και αυτή την ίδια ώρα θα σας μιλήσω με την ίδια ειλικρίνεια και αγάπη.
Είναι η νόσος των τελευταίων ημερών (Κορωνοιός) η οποία απασχολεί χιλιάδες κόσμο αν θα μεταβεί σε ναούς και αν θα μεταλάβει των Αγίων Μυστηρίων ή όχι. Θα ήθελα να σας πω ότι καμία νόσος δεν θα αποτρέψει τους ευσεβείς Χριστιανούς από το να μεταλάβουν τα Αγία Μυστήρια. Αντιθέτως, οι χλιαροί την πίστη τους θα βρουν χιλιάδες δικαιολογίες. Αναρωτιέμαι πόσοι από αυτούς έχουν ακράδαντη τη Πίστη στον Θεό. Εγώ θα παρακινήσω εσάς παιδιά μου να πίνετε Μεγάλο Αγιασμό και Τετάρτες και Παρασκευές να κοινωνάτε τα Προαιγιασμένα Δώρα. Και τότε δεν έχετε να φοβάστε τίποτα. 
Δεύτερον θέμα και φλέγοντα την ψυχήν μου, είναι αυτό που φέραμε νωρίτερα την 25η Μαρτίου, όπου σαν καλοί και ευσεβείς Χριστιανοί ενώ λιθοβολούμε χιλιάδες ανθρώπους στα νησιά και υβρίζουμε μικρά παιδιά μετά πάμε στην Εκκλησία και κάνουμε τους Μεγάλους Σταυρούς. Σε συνέχεια του άνωθεν προσθέτω την κατάληξη της Ελληνικής Σημαίας στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στο Facebook, όπου έχει καταντήσει κουρέλι καθώς τη σέρνουν απο δω και απο κει!!!
Φυσικά οι κατακριτές μου θα φροντίσουν τον λόγον μου αυτόν να τον παραποιήσουν, αλλά θα ανατρέξω στο Ευαγγέλιο και θα πω τις εξής κουβέντες όπως τις αναφέρει η Ευαγγελική Περικοπή και οι Μακαρισμοί: "Μακάριοι οι ειδόντες και πιστεύσοντες" , "Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι", " Μακάριοι οι πραείς οτι αυτοί κληρονομήσουσι την γη","Μακάριοι οι ελεήμονες οτι αυτοί ελεηθήσονται" !!!!
Αυτό είναι ένα θέμα που κάποιοι μεμονωμένοι και ανεγκέφαλοι άνθρωποι δημιουργούν και φυσικά γνωρίζουμε από που ορμώμενοι. Για αυτά τα είδους μορφώματα έχω εξαγγείλει από τον Θρόνο μου και τα κηρύγματα μου ότι δεν θα γίνω φερέφωνο των κάθε επικίνδυνων ιδεών. Θα ήθελα πολλά να αναφέρω αλλά θα παραμείνω με αυτά τα ολίγα περί αυτών. 
Τρίτον και μεγάλον θέμα: Θα σας μιλήσω ως ο πατέρας που όλοι αγαπάτε. Χιλιάδες κόσμος αυτόν τον καιρό περνάει δυσκολίες, κακουχίες αλλά το σπουδαιότερον και βασικόν τούτες τις ημέρες είναι να προσευχηθούμε για τους χιλιάδες ασθενείς σε νοσοκομεία και κλινικές και ιδρύματα...
Η νηστεία μας θα μας σώσει όταν τα κάνουμε τρία πράγματα  : μετάνοια (εξομολόγηση), ελεημοσύνη και Θεία Κοινωνία!!! 
Ακολουθώντας αυστηρά το Πάτριον και Ορθόδοξον Ημερολόγιον, οι νεοτερισμοί δεν έχουν καμία θέση!! Αυστηρά να ακολουθούμε τις εντολές των Πνευματικών και θα πορευόμαστε προς τον λιμένα του Σωτήρος Χριστού.  
Καλό και Ευλογημένο το υπόλοιπο της Αγίας Σαρακοστής.





Ο Μεταπατρικόν Ευλογιών ο Αρχιεπίσκοπος 
Αθηνών κ πάσης Ελλάδος των Παλαιοερτολογιτών Γ.Ο.Χ 
ΚΚ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Α΄